ایران فیلم

The Greatest Gallery and Interesting Matter Cinema

ایران فیلم

The Greatest Gallery and Interesting Matter Cinema

گفتگویی با عاطفه نوری

گفتگویی با عاطفه نوری

 

عا طفه نوری که بر خلاف نقش هایش دختری دوست داشتنی است در سال ۶۲ متولد شده و اولین کارش دوران سرکشی و آخرین کارش نرگس است ...

 

- آیا قبل از اینکه بازیگر شوی به این حرفه علاقه ای داشتی ؟

 

من جادوی فیلم . جادوی تصویر و سینما را خیلی دوست داشتم اما هیچ وقت به بازیگر شدن فکر نکرده بودم شاید برای اینکه تصور نمیکردم چنین چیزی ممکن بود .

 

- پس چه جوری پا به ابن عرصه گذاشتی ؟

 

از دفتر آقای تبریزی با من تماس گرفتند و گفتند دبیرها شما را برای نقش روناک پیشنهاد کردند بیا و تست بده . چون من یک تئاتر در مدرسه بازی کرده بودم که دبیرها از کارم راضی بودند .

 

- چه احساسی داشتی ؟

 

خیلی هیجان انگیز بود . یک دفعه وارد عرصه ای بشوی که هیچ تصوری از آن نداری . من هم از روی کنجکاوی رفتم و تست دادم و در کمال ناباوری پذیرفته شم یعنی کاملا یک اتفاق بود .

- آیا نقشی که به شما پیشنهاد می شود  برایت مهم است؟

 

آنقدر مهم است که تا ۴ سال بعد ار دوران سرکشی بازی  نکردم .یعنی ۴ سال نقش هایی که به من پیشنهاد میشد به نظرم انقدر قوی نبود و جای کار نداشت که بتوانم توانایی هایم را پرورش بدهم و چیز جدیدی خلق کنم .

 

- برای شما اولین چیزی که در پذیرفتن یک نقش اهمیت دارد چیست ؟

 

اینکه بدانم می توانم در این نقش علاوه بر چیزهایی که در چنته دارم روی خودم کار کنم و اتفاق جدیدی را خلق کنم و یا وقتی که نقشی را قبول میکنم با آن احساس نزدیکی بکنم .

 

- پس نقش کم یا زیاد برایت مهم نیست ؟

 

نه اگر نقش کلی باشد هم دوست دارم . مثلا آقای کیانیان در دوران سر کشی فقط در چند سکانس حضور داشتند ولی بازیشان بی نظیر و فوق العاده بود و همه راجع به آن صحبت میکردند . زیاد یا کم بودن نقش مهم نیست مهم بخش کیفی قضیه است .

 

- برای پذیرفتن نقش نسرین چه چیزی نظرت را جلب کرد ؟

 

خط سیر داستان چیزی داشت که مرا جذب کرد . در طول ۷۴ قسمت سریال آنقدر شخصیت نسرین عوض میشد که به من امکان رائه بازی های متنوعی را می داد .

 

- شخصیت نسرین در فیلمنامه همانطوری بود که در سریال دیدیم ؟

 

در طول فیلمبرداری خیلی اوقات ما سر گفتن یک دیالوگ  یا نوع بازی بحث داشتیم . گاهی اوقات من مجاب میشدم و گاهی اوقات کارگردان .ولی میتوانم بگویم که این نسرین که شما دیدید نسرینی نبود که در ابتدا در فیلمنامه تعریف شده بود الان هم خیلی برایم جالب است که در اواسط سریال نسرین به عنوان یک شخصیت منفی جا افتاده بود چون وقتی فیلمنامه را خواندم تحلیل منفی از آن نداشتم و طبعا بر اساس تحلیل که من داشتم شخصیت ساخته شد که با فیلمنامه متفاوت بود .

 

ـ به نظرت دلیل انتخاب تو برای نقش نسرین توسط کارگردان چه بود ؟

 

فکر میکنم به خاطر عصیان گری بود که در نقش روناک در سریال دوران سرکشی داشتم .

 

ـ غیر از بازیگری به هنر دیگری هم علاقه مندی ؟

 

نوشتن عشق بزرگ زندگی ام است و خلق کردن به نظرم هنر است . الان هم نوشتن خیلی برایم جدی تر از بازی است . گرچه بازیگری هم تجربه شگفتی است .  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد